maandag 15 juni 2015

Een nieuw project!

Wie ons na het uitkomen van Mijn tas vroeg of we het niet zagen zitten om een tweede boek te maken, kreeg telkens een volmondige 'neen' als antwoord. En eerlijk gezegd, we dachten daar ook totaal niet aan ... tot we vorig jaar samen op de boekenbeurs zaten en daar zo erg van genoten hebben. Toen begon het toch weer te kriebelen...

Een boek maken kruipt in je lijf, dat krijg je er dus echt niet uit. Noem het een verslaving, waar je bij tijd en stond vanaf wilt, maar dan ook weer niet zonder kan. En dus moeten we vanaf nu 'ja' antwoorden, op die vraag 'gaan jullie nog een boek maken?'.
We kunnen nu zelfs al zeggen dat al ons creatieve werk af is, en dat we de voorbije maanden weer ettelijke uurtjes spendeerden aan de keukentafel, samen met bergen stof, nieuwe patronen en onze naaimachines.
We hielden het stil, we werkten hard door, we hadden veel plezier, maar we vloekten eveneens soms (waarom zijn we hier terug aan begonnen ;-)). Nu kunnen we terug ademhalen, even uitrusten, al onze aandacht aan ons gezin geven en aftellen naar de zomervakantie. Nu geven we het even in handen van de uitgeverij en vormgeefster om van onze creatieve input een mooi totaalplaatje te maken. Met als resultaat een nieuw boek dat eind september in de boekhandel zal liggen...


Het wordt geen Mijn tas 2. Deze keer sloegen we een iets andere weg in. Maar wel nog steeds deze van de tassenpatronen, onze gezamenlijke passie.
Voor ons nieuwe boek gingen we aan de slag met 10 Belgische tassenontwerpers. Ons klein landje heeft heel wat te bieden op creatief vlak. Ook in het ontwerpen en produceren van tassen is er een wereld van prachtig vakmanschap te vinden. Met stuk voor stuk unieke mensen die hun droom op eigen houtje waarmaakten. Een selectie van 10 ontwerpers stapte met ons mee in een nieuw boekproject. We zetten hen in de schijnwerpers en delen hun verhaal met jullie. Als originele inslag daarbij, heeft elk van hen een patroon of schets vrijgegeven, van een nieuwe tas of een tas uit één van hun vorige collecties. Wij werkten dit patroon/schets (voor een meestal lederen tas) verder uit zodat de tas ook in stof kan uitgevoerd worden. Op die manier kan iedereen er zelf mee aan de slag, en een eigen versie van een echte 'designer tas' maken. En om helemaal in de Belgische sfeer te blijven, werden al de stoffen gebruikt in het boek ontwikkeld door textielontwerpster Lotte Martens. Deze nieuwe stoffencollectie zal ook pas in september gelanceerd worden.


We kijken er erg naar uit om het resultaat aan iedereen te tonen. En hopen dan weer net als bij ons vorige boek heel veel prachtige en unieke creaties te zien van jullie hand!

Vanaf begin september tellen we graag samen af naar de release van Mijn Designer tas!

Lieve groeten
Sofie & Nathalie
elisanna & Fynn

17 opmerkingen:

  1. Super, echt iets om naar uit te kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh super goed nieuws ! Dan hebben we weer iets om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht het wel! Het was veel te stil op jullie blogs en na het grote succes van Mijn tas kon het niet anders of er kwam een vervolg. Proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad! En jij weet als geen ander hoe veel werk er kruipt in een boek. Jij zal nu ook wel in een 'uitrustfase en ik-maak-nooit-nog-een-boek-fase' zitten.... Maar wacht maar :-) Het zal jou ook nog overkomen: de fijne reacties op jouw boek en het feit dat je knappe creaties uit 'De tas van Annelies' ziet verschijnen zijn zo'n superopsteker dat je dat nog wel eens wil herhalen :-)

      Verwijderen
  4. oeh? Ge meent het! Dat heb je idd goed 'stil' kunnen houden!
    Ik kijk al uit naar het resultaat

    Martien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie weet kan ik jullie dan nog eens ontmoeten op de boekenbeurs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, dan is het boek er net op tijd voor mijn verlof! Ik zal weten wat gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah! En ik vond de tas in de Lotte Martens stof inhet vorige bericht al zo mooi!!!
    Dat belooft een smul-boek te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat boek staat nu al op mijn verlanglijstje. Wat een heerlijk concept!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoera! Ik kijk er naar uit! Wat een tof concept!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. och ik kan al niet meer wachten, want ik hou van jullie boeken en ik hou van tassen maken!
    Dat zal weer dikke klasse zijn!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Staat hier al op het verlanglijstje! Ik ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. aha! Ik kijk er al heel erg naar uit!
    Fantastisch boek, jullie "mijn tas"! Zowel qua ontwerpen als qua layout, tekst en foto's! (hopelijk kan ik vanaf september het zelfde zeggen over dat van mij, die "laatste aanpassingen" lijken maar te blijven duren! Maar eind augustus gaan we in druk. Ik heb nog nooit zoveel stress gehad denk ik). Veel succes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen