zondag 20 september 2015

Mijn designertas - de tassen - deel 1

De voorbije dagen stelden we al een deel van de Belgische ontwerpers uit 'Mijn designertas' aan jullie voor. Naast de textielontwerpster Lotte Martens, werkten er 10 tassenontwerpers mee aan het boek. Samenwerken was met elk van hen een unieke ervaring. Binnenkijken in de ateliers, het verhaal achter een label ontdekken, de aangeleverde patronen uittesten, het waren stuk voor stuk leuke en boeiende momenten.

De tassenontwerpers gingen elk op hun beurt op bezoek in het atelier van Lotte Martens. Samen werden de nieuwe stoffen van de collectie In the air bekeken en werd er door de ontwerpers een keuze gemaakt. Ze kozen elk zelf de stof/het materiaal, de print, de kleur, ... voor de uitvoering van hun ontwerp. Voor ons was het een boeiende uitdaging om vervolgens met de nieuwe materialen, waaronder neopreen, wol en vilt, aan de slag te gaan.

Hieronder zien jullie deel 1 van de inhoudstafel, waar de 6 eerste ontwerpen op staan. In het nieuwe boek gaan we op net dezelfde manier tewerk als bij Mijn tas. Met het enige verschil dat elk hoofdstuk ook aandacht besteed aan de ontwerp(st)er(s) achter de tas. Na die intro volgen de delen Wat heb je nodig, Voorbereiding en Stikwerk. De opbouw van de handleiding volgt dus net hetzelfde patroon als in ons vorige boek. Ook nu gebruikten we hiervoor een katoenen stof, zodat eenieder er mee aan de slag kan.


Annelies Timmermans - Gerda De Ceukelaire - Jumeaux 
A Ward/t - Hendrickx bags - Klaar Devillé  

De volgende vier dagen komen nog de laatste vier ontwerpers aan bod. Op het einde van de week zal dan eindelijk de gedrukte versie van het boek voorhanden zijn. Wil je graag een eerste exemplaar, kom dan zeker langs in de flagshipstore lotte martens op zaterdag 26 september. Tussen 19u30 en 22u kan je daar het boek, de unieke stoffen en de tassen bekijken. Meer daarover lees je hier.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben echt benieuwd naar dit boek.Mijn tas heb ik al verschillende keren aangeraden bij andere naaisters,heb er zelf al verschillende modellen uit gemaakt.Tof dat jullie het op deze manier aanpakken zo kan ik als nog lang niet volleerde naaister er ook weer mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen