donderdag 26 juni 2014

Zomertas voor de juf

Her en der zie je het ene na andere cadeautje voor juf/meester verschijnen op DIY-blogs. Ook ik kroop achter de naaimachine om iets te creëren voor de juf van ons bazeke en haar zo te bedanken voor de fijne tijd (al was het maar vanaf de Paasvakantie) in het instapklasje. Ze is er in korte tijd in geslaagd om de overgang van de geborgen creche naar een stadsschooltje zo vlot mogelijk te maken en een vertrouwelijke band op te bouwen met hem. Dus een dikke dank-je-wel is hier welverdiend (en we zijn ook heel blij dat hij haar volgend schooljaar opnieuw zal hebben in het 1ste kleuterklasje).

Omdat de tas met V-vormige hengsels zo in de smaak viel bij de kinderverzorgsters van de creche, maakte ik een nieuwe variant, deze keer met een extra vak vooraan (een drukknoop om het voorvak dicht te houden bleek bij afwerking van de tas niet nodig).




 

28 opmerkingen:

  1. Prachtig! En de stoffenkeuze zet het model nog meer in de verf, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Komt dit patroon in jullie 2e boek? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zou ik ook graag krijgen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige tas! Die vorige vond ik ook al zo mooi. Ik had hem zeker zo graag in jullie boek zien staan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schone tas, en die subtiele plaatsing van dat labeltje! Ziet er bovendien heel erg handig uit met die voorflap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ho, ho, die juf wordt in de watten gelegd met een pracht van een tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh very stylish.... ik ga hem toch eens namaken hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook dit is weer echt een prachtexemplaar.
    Ik vind dat knap, die tassenband zo schuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat je dat als juf in de middelbare school nooit krijgt :) Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, jij bent echt de koningin van de tassenmaaksters.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar heb ik bijna geen woorden voor... was ik maar een juf ......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super ! Al een idee voor in jullie tweede boek ! Wordt dan vast een topper !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt, jullie kunnen al beginnen aan een twee boek met zo'n hit-tas !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachttas, de combinatie van de stoffen en het model: top!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De juf zal wel blij geweest zijn met zo'n mooie tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi! Ik raak geinspireerd, lijkt me een heel fijne tas om dagelijkse boodschappen in te doen ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Héél erg mooi! En wat een zalige stofjeskeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. geweldig gewoon, kan ik daar ergens het patroon en werkbeschrijving van vinden.


    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohhh prachtige tas,waar vind ik een patroon voor zo één model?

    BeantwoordenVerwijderen