vrijdag 31 oktober 2014

In de leer

Vorig weekend volgde ik een workshop in lederbewerking bij Niyona, één van de getalenteerde tassendesigners dat ons kleine landje rijk is. Sinds mijn inschrijving enkele weken terug telde ik de dagen in spanning af. En mijn verwachtingen werden ruimschoots ingewilligd.

Na een korte inleiding en ronde doorheen het atelier (inclusief uitleg over de verschillende machines en instrumenten die je nodig hebt bij het maken van lederen tassen), mochten we aan de slag. Een eigen kredietkaartenhouder/portemonneetje was de opdracht. De afmetingen werden dan wel gegeven, in de vorm van de flap konden we ons volledig laten gaan.

Het nodige materiaal werd klaargelegd...


De mal werd zorgvuldig uitgesneden en geplooid...


En vervolgens gebruikt om het lederen patroondeel uit te snijden.


Na enkele uurtjes was dit mijn eindresultaat...


Een echte aanrader voor iedereen die een leuke en leerrijk initiatie wil volgen in lederbewerking.

Dank je wel, Nina en Anthony, voor deze superfijne voormiddag! Het smaakt alleszins naar meer!

11 opmerkingen:

  1. Wat een hip tasje, helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet inderdaad tof en nieuw geweest zijn! En heel mooi resultaat, wat een eenvoudig maar slim ontwerp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo, super!
    Wat een mooie warme kleuren heb je uitgekozen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele toffe ervaring rijker volgens mij!Tof gemaakt en leuke kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai dat ziet er heel leerrijk uit. Heel mooi resultaat hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo schoon !!! Werken met leer ... ooit komt dat ook op mijn verlanglijstje te staan !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh tof! En wat zag het er leuk uit! Met werkschorten en al!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. whaw, da's eentje voor op mijn bucketlist :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, dat is netjes!! dat ga ik proberen te onthouden :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen